تحریف واقعه عاشورا

ساخت وبلاگ

فرهنگ عاشورا متاسفانه در این برهه از زمان تحت تاثیر خرافات قرارگرفته مجموعا اگر بخواهیم به بحث تحریفات فرهنگ عاشورا بپردازیم دریک نگاه می توانیم سه نوع تحریف را در عاشورا پیدا کنیم اولین تحریف در الفاظ و کلمات و جزئیات می باشد حتی اگر امام حسین علیه السلام به دنیا برگردند و سینه زنی و زنجیرزنی را ببینند قدرمسلم می فرمایند اینها برای چه کسی دارند عزاداری می کنند؟ . بطور مثال برای روبرو شدن با 100 نفر یا 200 نفر از مردان جنگی امام حسین (ع) چگونه دشمنان یک لشکرهشتاد هزار نفری را تجهیز کرده اند ؟ . یا اینکه ندای " هل من ناصرا ینصرنی " که به ایشان نسبت می دهند در هیچ یک از مقاتل یافت نمی شود و هیچگونه سند مستدلی وجود ندارد یا اینکه می گویند : خدا می خواهد حسین را کشته ببیند باز در این مورد هم هیچگونه سند و مدرکی وجود ندارد یا اینکه می گویند : شریع قاضی فتوا به قتل امام حسین (ع) داده است این هم حرف درستی نیست اولا در هیچ کتابی مانند تاریخ طبری ، تاریخ یعقوبی ، الارشاد شیخ مفید ، رجال نجاشی ، رجال علامه حلی نیامده که شریع قاضی حکم قتل امام علیه السلام را صادر کرده باشد وانگهی اگر او کار را کرده بود چگونه مختار ثقفی به شریع قاضی پیشنهاد قضاوت را می دهد اینها سئوالاتی است که شما نمی توانید در منابعی که خدمت شما عرض کردم پیدا کنید . اصلا در قرن یکم ، دوم ، سوم و چهارم نمی توانید موضوعی را بعنوان روضه خوانی پیدا کنید به یقین چنین چیزی وجود نداشته است اما در زمان صفویه یک نفر را بعنوان وزیر روضه خوانی انتخاب کردند و به او ماموریت دادند که به کشورهای اروپای شرقی برود وازمراسم عزاداری مسیحیان گزارش تهیه کند و به کشور بازگردد از آن زمان به بعد در مراسم عزاداری شیعیان علم گردانی و صلیب گردانی وارد فرهنگ عاشورا گردید که برگرفته از عزاداری مسحیت می باشد . کلا روضه خوانی برگرفته از کتابی بنام روضه الشهدا که ملا حسین واعظ کاشفی آنرا گردآوری نموده می باشد او از باسودان بی انصاف و شارلاتان زمان خود می باشد در ایران او را بعنوان یک عالم شیعه می شناختند و در هرات او را بعنوان یک عالم سنی شهره آفاق بوده است اصحابی برای امام حسین (ع) را در این کتاب نام برده که در باره آن هیچ سندی وجود ندارد و برعکس در کتابش از دشمنانی نام برده که بازهم در هیچ منابعی یافت نمی شود یعنی پرداختن به مناسک عاشورا بجای پرداختن به هدف ایشان ، ما برای امام حسین (ع) گریه می کنیم نه برای هدف ایشان واقعا اینگونه تحریف ها مورد استفاده عده ای از مداحان بیسواد قرار گرفته که انگارواقعه عاشورا سرقفلی آنها می باشد این مداحان آمده اند چهره این امام بزرگوار را به سخیف ترین صورت معرفی نموده اند . دشمنان امام حسین علیه السلام را شهید کردند و کارشان تمام شد ولی ما شیعه ها خیانتمان برایشان انگار تمام شدنی نیست و اکنون خدمت شما عرض می نمایم که چرا ما جانی تر هستیم ؟ بعضی از الفاظ رکیک که مداحان بیسواد خود را کلب الحسین می نامند در صورتیکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده که عبد و بنده کسی جز او نباشیم سگ حسین نباشیم سگ علی نباشیم و بکار بردن اینگونه الفاظ ظلمی است که در حق ائمه اطهار (ع) انجام می دهیم . و تحریف نوع سوم تاکید بر سویه تاریک و جنایت آمیز و جرم خیز عاشورا بوده و دست نهادن بر روی قساوتها و جنایاتی که در عاشورا اتفاق افتاده است قیام عاشورا قیلم نبوده بلکه امام حسین بدنبال صلح بود نه بدنبال جنگ ایشان تمام تلاش خود را بکار گرفت تا شهید نشود و زنده بماند تا دین جدش که در آن زمان که در حاشیه قرار گرفته بود را اصلاح کند ولی تلاش ایشان بی نتیجه ماند و شد آن چیزی که نباید می شد واقعه عاشورا یک استثنای تحمیلی برتاریخ اسلام بود . جنایت این است که ما 57 سال از عمر این امام همام را نمی بینیم که در طول این مدت ایشان چه گفت و چه کرد منش او چه بود ؟ شما باید امام حسین را در کنار امام باقر ببینید ودر کنار امام صادق ببینید در کنار امام موسی کاظم ببینید عملکرد امام حسین با این سه امام بزرگوار کاملا متفاوت است اگر باقر است باقرالعلوم است اگر صادق است کسی است که در زمان خودش دانشگاه تشکیل داد و شاگردان زیادی را تربیت نمود که چهار ائمه اهل سنت شاگرد امام صادق بودند ائمه اطهار (ع) هیچگاه به دنبال خلافت و حکومت نبودند نکته دیگری که باید بگویم این است که زیارت عاشورائی که در موزه آستان قدس وجود دارد فاقد لعنت بر خلیفه اول و دوم و سوم است و یکی از دلائل بنده این است که در زمان حیات ائمه اطهار (ع) هیچگاه کسی از زبان مبارکشان نقل نکرده است که آن بزرگواران کلمه توهین آمیزی را نسبت به خلیفه اول و دوم و سوم و حتی نسبت به آل ابوسفیان ، آل زیاد و آل مروان گفته باشند پس وقتی این بزرگوران توهین و لعنت به هیچ کس نسبت نداده اند ما هم به تبعیت از آنها حق نداریم به کسی توهین کنیم یا کسی را لعنت کنیم جالب است ما سه خلیفه اول را لعنت می کنیم بعد با اهل سنت دم از وحدت می زنیم خلاصه مطلب این است که از هر کسی هر حرفی را بدون سند و مدرک نپذیریم .

Golzar...
ما را در سایت Golzar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : afs-golzaro بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 3 آذر 1399 ساعت: 14:06